Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Inspektor ds. świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych, wychowawczych
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobroszycach, ul. Rynek 21, 56-410 Dobroszyce
I. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie lub innych państw, zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U z 2014 r., poz. 1202 ze zm.).
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Wykształcenie wyższe: magisterskie, tj. drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym (preferowane kierunki: prawo, administracja publiczna, pedagogika, ekonomia).
- Nieposzlakowana opinia.
- Znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawnych w szczególności z zakresu:
1) ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,
2) ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, w tym akty wykonawcze,
3) ustawy o świadczeniach rodzinnych, w tym akty wykonawcze,
4) ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, w tym akty wykonawcze,
5) ustawy o ochronie danych osobowych,
6) ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
7) ustawy o samorządzie gminnym,
8) ustawy o pracownikach samorządowych.
7. Bardzo dobra znajomość obsługi komputera.
8. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
9. Oświadczenie, że w przypadku wyboru oferty kandydata nie będzie on pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków o wymiarze jednego etatu.
II. Wymagania dodatkowe
- Umiejętność stosowania i interpretacji przepisów.
- Umiejętność organizacji pracy własnej.
- Umiejętność pracy w zespole.
- Łatwość przekazywania informacji.
- Inicjatywa i umiejętność szybkiego podejmowania decyzji.
- Odporność na stres, kreatywność, zaangażowanie, odpowiedzialność, samodzielność i obowiązkowość, komunikatywność, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność.
- Preferowane doświadczenie zawodowe w pracy w administracji samorządowej.
III. Zakres podstawowych czynności
- Wydawanie wniosków oraz udzielanie informacji w celu uzyskania kompletnej dokumentacji koniecznej do złożenia wniosku.
- Przyjmowanie wniosków i ustalenie prawa do:
- świadczeń rodzinnych,
- świadczeń wychowawczych,
- funduszu alimentacyjnego.
- Wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydawania decyzji w sprawach ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego.
- Przygotowywanie projektów decyzji, postanowień, zaświadczeń oraz wszelkich innych pism w zakresie świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych, zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
- Ustalanie harmonogramów i warunków wypłat świadczeń, w tym tworzenie list wypłat.
- Terminowe przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego, w tym także w wersji elektronicznej.
- Analizowanie wykorzystanych środków finansowych z zakresu świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego.
- Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe.
- Współpraca z innymi ośrodkami pomocy społecznej, komornikami, sądami, urzędami, instytucjami i organami prowadzącymi postępowanie egzekucyjne wobec dłużników alimentacyjnych.
- Prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń.
- Prowadzenie bieżącej obsługi administracyjnej w sekcji świadczeń.
- Informowanie przełożonego o stanie prowadzonych spraw i zaistniałych problemach.
- Bieżąca aktualizacja wiedzy, zapoznawanie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
- Wykonywanie innych czynności wynikających z zakresu zleconych zadań.
IV. Informacje o warunkach pracy na stanowisku
- Pełny etat.
- W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zwiera się na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy.
- Praca administracyjno-biurowa.
- Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, skaner, kserokopiarka, niszczarka do dokumentów, fax).
V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.
VI. Wymagane dokumenty
- CV.
- List motywacyjny.
- Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie ( załącznik do niniejszego ogłoszenia).
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenie i kwalifikacje.
- Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy ( świadectwa, zaświadczenia).
- Ewentualne referencje z dotychczasowych miejsc pracy.
- Oświadczenie:
- o niekaralności,
- o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby naboru, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U z 2015 r., poz. 2135 ze zm.),
- że w przypadku wyboru oferty kandydata nie będzie on pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków o wymiarze jednego etatu.
- Aktualne zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku inspektora ds. świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego.
- W przypadku zawarcia umowy kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów ww. dokumentów.
VII. Miejsce i termin składania dokumentów
Wymagane dokumenty, uporządkowane w sposób chronologiczny należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach, ul. Rynek 21, (pokój nr 1 lub 2), lub pocztą na adres Ośrodka z dopiskiem na kopercie: „ Dotyczy naboru na stanowisko inspektora ds. świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego” .w terminie do dnia 7 marca 2016 r., do godz. 15.00 ( decyduje data wpływu do Ośrodka).
Dokumenty dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.
VIII. Rekrutacja
- Rekrutacja na ww. stanowisko będzie przebiegać w dwóch etapach.
- Etap I nastąpi w dniu 8 marca 2016 r. i obejmuje weryfikację przez komisję konkursową dokumentów aplikacyjnych pod względem wymagań formalnych i dopuszczenia do drugiego etapu.
- Kandydaci zakwalifikowani do II etapu postępowania zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie przeprowadzenia testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej.
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Urzędu Gminy, jak również tablicy ogłoszeń siedziby Ośrodka.
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikują się do I etapu naboru jak i nie przejdą II etapu będą do odbioru w Sekcji Zarządzania i Księgowości Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach ( pokój Nr 1 lub 2).
- Informacje związane z naborem udzielane będą w dniach i godzinach pracy Ośrodka pod numerem telefonu 71/ 380-13-11.
Dobroszyce, dnia 24.02.2016 r.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach
Agnieszka Szewczyk