Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze: Inspektor ds. świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego

Utworzono dnia 24.02.2016
Czcionka:
OGŁOSZENIE
O NABORZE NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
Inspektor ds. świadczeń rodzinnych, wychowawczych
 i funduszu alimentacyjnego

 Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dobroszycach, ul. Rynek 21, 56-410 Dobroszyce

I. Wymagania niezbędne:

  1. Obywatelstwo polskie lub innych państw, zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz. U z 2014 r., poz. 1202 ze zm.).
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  4. Wykształcenie wyższe: magisterskie, tj. drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym (preferowane kierunki: prawo, administracja publiczna, pedagogika, ekonomia).
  5. Nieposzlakowana opinia.
  6. Znajomość oraz umiejętność stosowania przepisów prawnych w szczególności z zakresu:

1) ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,

2) ustawy o pomocy państwa w  wychowaniu dzieci, w tym akty wykonawcze,

3) ustawy o świadczeniach rodzinnych, w tym akty wykonawcze,

4) ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, w tym akty wykonawcze,

5) ustawy o ochronie danych osobowych,

6) ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

7) ustawy o samorządzie gminnym,

8) ustawy o pracownikach samorządowych.

            7. Bardzo dobra znajomość obsługi komputera.

            8. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.

9. Oświadczenie, że w przypadku wyboru oferty kandydata nie będzie on pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby  mu wykonywanie obowiązków o wymiarze jednego etatu.

II. Wymagania dodatkowe

  1. Umiejętność stosowania i interpretacji przepisów.
  2. Umiejętność organizacji pracy własnej.
  3. Umiejętność pracy w zespole.
  4. Łatwość przekazywania informacji.
  5. Inicjatywa i umiejętność szybkiego podejmowania decyzji.
  6. Odporność na stres, kreatywność, zaangażowanie, odpowiedzialność, samodzielność i obowiązkowość, komunikatywność, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność.
  7. Preferowane doświadczenie zawodowe w pracy w administracji samorządowej.

  III. Zakres podstawowych czynności

  1. Wydawanie wniosków oraz udzielanie informacji w celu uzyskania kompletnej dokumentacji koniecznej do złożenia wniosku.
  2. Przyjmowanie wniosków i ustalenie prawa do:
    1. świadczeń rodzinnych,
    2. świadczeń wychowawczych,
    3. funduszu alimentacyjnego.
  3. Wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydawania decyzji w sprawach ustalenia prawa do świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego.
  4. Przygotowywanie projektów decyzji, postanowień, zaświadczeń oraz wszelkich innych pism w zakresie świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego.
  5. Prowadzenie postępowań administracyjnych, zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
  6. Ustalanie harmonogramów i warunków wypłat świadczeń, w tym tworzenie list wypłat.
  7. Terminowe przygotowywanie i wysyłanie  sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego,  w tym także w wersji elektronicznej.
  8. Analizowanie wykorzystanych środków finansowych z zakresu świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego.
  9. Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe.
  10.  Współpraca z innymi ośrodkami pomocy społecznej, komornikami, sądami, urzędami, instytucjami i organami prowadzącymi postępowanie egzekucyjne wobec dłużników alimentacyjnych.
  11. Prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń.
  12. Prowadzenie bieżącej obsługi administracyjnej w sekcji świadczeń.
  13. Informowanie przełożonego o stanie prowadzonych spraw i zaistniałych problemach.
  14. Bieżąca aktualizacja wiedzy, zapoznawanie się z obowiązującymi przepisami prawa dotyczącymi czynności wykonywanych na stanowisku pracy.
  15. Wykonywanie innych czynności wynikających  z zakresu zleconych zadań.

IV. Informacje o warunkach pracy na stanowisku

  1. Pełny etat.
  2. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym umowę o pracę zwiera się na czas określony nie dłuższy niż  6 miesięcy.
  3. Praca administracyjno-biurowa.
  4. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie.
  5. Użytkowanie sprzętu biurowego (drukarka, skaner, kserokopiarka, niszczarka do dokumentów, fax).

V. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia  wskaźnik zatrudnienia osób  niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.

VI. Wymagane dokumenty

  1. CV.
  2. List motywacyjny.
  3. Kwestionariusz osoby ubiegającej się o zatrudnienie ( załącznik do niniejszego ogłoszenia).
  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie wykształcenie i kwalifikacje.
  5. Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy ( świadectwa, zaświadczenia).
  6. Ewentualne referencje z dotychczasowych miejsc pracy.
  7. Oświadczenie:
  • o niekaralności,
  • o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby naboru, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U z 2015 r., poz. 2135 ze zm.),
  • że w przypadku wyboru oferty kandydata nie będzie on pozostawać w innym stosunku pracy, który uniemożliwiłby mu wykonywanie obowiązków o wymiarze jednego etatu.
  1. Aktualne zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku inspektora ds. świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego.
  2. W przypadku zawarcia umowy kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów ww. dokumentów.

VII. Miejsce i termin składania dokumentów

Wymagane dokumenty, uporządkowane w sposób chronologiczny należy składać   osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach, ul. Rynek 21, (pokój nr 1 lub 2), lub pocztą na adres Ośrodka z dopiskiem na kopercie: „ Dotyczy naboru na stanowisko inspektora ds. świadczeń rodzinnych, wychowawczych i funduszu alimentacyjnego” .w terminie do dnia 7 marca 2016 r., do godz. 15.00  ( decyduje data wpływu do Ośrodka).

Dokumenty dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.

VIII. Rekrutacja

  1. Rekrutacja na ww. stanowisko będzie przebiegać w dwóch etapach.
  2. Etap I nastąpi w dniu 8 marca 2016 r. i obejmuje weryfikację przez komisję konkursową dokumentów aplikacyjnych pod względem wymagań formalnych i dopuszczenia do drugiego etapu.
  3. Kandydaci zakwalifikowani do II etapu postępowania zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie przeprowadzenia testu kwalifikacyjnego i rozmowy kwalifikacyjnej.
  4. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Urzędu Gminy, jak również tablicy ogłoszeń siedziby Ośrodka.
  5. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy nie zakwalifikują się do I etapu naboru jak i nie przejdą II etapu będą do odbioru w Sekcji Zarządzania   i Księgowości Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach ( pokój Nr 1 lub 2).
  6. Informacje związane z naborem udzielane będą w dniach i godzinach pracy Ośrodka pod numerem telefonu 71/ 380-13-11.

         Dobroszyce, dnia 24.02.2016 r.

            Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach

                                           Agnieszka Szewczyk

                                                                                             

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Kwestionariusz osobowy

Utworzono dnia 24.02.2016, 13:03

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Maj 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Imieniny