Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Nabór na ASYSTENTA RODZINY 2017 rok

Utworzono dnia 06.12.2016
Czcionka:

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W DOBROSZYCACH  OGŁASZA  NABÓR NA STANOWISKO: ASYSTENT RODZINY

Forma zatrudnienia: umowa- zlecenie

Liczba miejsc pracy: 1

Przewidywany termin realizacji umowy: styczeń – grudzień 2017 r.

I. Wymagania niezbędne:

Asystentem rodziny może być osoba, która:

  1. Posiada obywatelstwo polskie.
  2. Posiada wykształcenie:
  1. Wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
  2. Wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 Ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2016 r., poz. 575 ze zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
  3. Nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  4. Wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  5. Nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne  przestępstwo lub umyślne przestępstwo  skarbowe;
  6. Posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.

II. Wymagania dodatkowe:

  1. Doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku;
  2. Wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
  3. Samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
  4. Komunikatywność, empatia, zaangażowanie, asertywność;
  5. Umiejętność zachowania bezstronności w kontaktach z rodziną;
  6. Prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu;
  7. Znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz innych aktów normatywnych związanych z pomocą społeczną.

III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

  1. Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
  2. Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:
  •  Opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  • Udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • Udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
  • Wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • Motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • Udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • Motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  • Podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • Prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dla dzieci;
  • Prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • Dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
  • Monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • Sporządzanie na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • Współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  • Współpraca z Zespołem Interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie lub grupą roboczą oraz  innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

IV. Informacje dodatkowe:

  1. Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach umowy o świadczenie usług- umowy-zlecenia;
  2. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego, na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona;
  3. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.

V. Wymagane dokumenty:

  1. CV ze zdjęciem;
  2. list motywacyjny;
  3. List motywacyjny i CV należy opatrzyć klauzulą; „Oświadczam, że wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r., poz. 922 ze zm.)";
  4. Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
  5. Kopie dokumentów poświadczających posiadanie kwalifikacji zawodowych (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy),
  6. Kopie świadectw pracy, ewentualnie referencje  z zakładów pracy;
  7. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie obowiązków asystenta rodziny;
  8. Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
  9. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  10. Kopia dowodu osobistego;
  11. Oświadczenie, że kandydat nie był i nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona;
  12. Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
  13. W przypadku zawarcia umowy-zlecenia kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginały ww. dokumentów.

VI. Postępowanie rekrutacyjne:

Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:

Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.

Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach, ul. Rynek 21 (pokój Nr 2 ) i dokonanie wyboru zleceniobiorcy na jej podstawie.

VII. Termin i sposób składania ofert:

Dokumenty (w zamkniętej kopercie z dopiskiem „NABÓR NA ASYSTENTA RODZINY” należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Dobroszycach, ul. Rynek 21, pok. Nr 2 lub 4 , a także pocztą tradycyjną- papierową  na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobroszycach, ul. Rynek 21, 56-410 Dobroszyce w terminie do dnia 21 grudnia 2016 roku, do godz. 14.00.

Decyduje data wpływu dokumentów do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach. Dokumenty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

Dobroszyce, dnia 06.12.2016 r.

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dobroszycach

                                  Agnieszka Szewczyk

                                                                                             

 

ZAŁĄCZNIKI:

Informacja o wynikach naboru

Utworzono dnia 28.12.2016, 10:45

Informacja o wynikach naboru

Informacja o kandydatach, którzy spełnili wymagania formalne

Utworzono dnia 28.12.2016, 10:45

Informacja o kandydatach, którzy spełnili wymagania formalne

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Maj 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Imieniny