Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

INFORMACJA

Utworzono dnia 12.08.2022
Czcionka:

Informujemy, że od 01 sierpnia 2022 r. można składać wnioski o świadczenie z funduszu alimentacyjnego  na nowy okres świadczeniowy 2022/2023 (rozpoczynający się od 01.10.2022 r.) Wniosek mozna złożyć w formie papierowej w siedzibie GOPS oraz w formie elektronicznej poprzez  portal Emp@tia,

 

FUNDUSZ ALIMENTACYJNY - WYMAGANE DOKUMENTY okres zasiłkowy 2022/2023

Do wniosku  o fundusz alimentacyjny należy dołączyć:

  1. Zaświadczenie komornika prowadzącego postępowanie egzekucyjne o bezskuteczności egzekucji, zawierającego informację o stanie egzekucji, przyczynach jej bezskuteczności oraz o działaniach podejmowanych w celu wyegzekwowania zasądzonych alimentów lub oświadczenie.
  2. informacje właściwego Sądu lub właściwej instytucji o podjęciu przez osobę uprawnioną czynności związanych z wykonaniem tytułu wykonawczego za granicą lub w przypadku, gdy dłużnik przebywa poza granicami Rzeczpospolitej  Polskiej  i brak jest podstaw prawnych do wszczęcia postępowania lub brak możliwości wskazania przez osobę uprawnioną miejsca zamieszkania dłużnika alimentacyjnego za granicą,
  3. zaświadczenia lub oświadczenia stwierdzające wysokość dochodu rodziny (małżonków, rodziców dziecka, dzieci) w tym odpowiednio:
  • zaświadczenie komornika o stanie egzekucji za 2021 r.  (kwocie wyegzekwowanych za 2021r. alimentów)
  • zaświadczenie lub oświadczenie o wielkości posiadanego gospodarstwa rolnego lub nakaz płatniczy(ha przeliczeniowych) w 2018r.
  • przekazy/przelewy pieniężne dokumentujące wysokość alimentów (zapłaconych w 2021r) na rzecz osób spoza rodziny
  • odpis  podlegającego wykonaniu  orzeczenia sądu zasądzającego alimenty, odpis postanowienia sądu o zabezpieczeniu powództwa o alimenty, odpis protokołu zawierającego treść ugody sądowej lub ugody zawartej przed mediatorem
  • kopię odpisu prawomocnego wyroku sądu orzekającego rozwód lub separację albo kopię aktu zgonu małżonka lub rodzica dziecka

W przypadku utraty dochodu z 2021 r. .

  • dokument potwierdzający utratę dochodu  (np. świadectwo pracy lub zaświadczenie o okresie zatrudnienia, decyzję ZUS)  oraz wysokość utraconego dochodu. ( np. PIT-11 za 2021r. lub inny dokument określający kwotę utraconego dochodu - zaświadczenie lub  oświadczenie)

W przypadku uzyskania dochodu w roku 2021 lub po tym roku (2022), który jest uzyskiwany w okresie, na który ustalane jest prawo do świadczenia

  • dokument  określający wysokość dochodu uzyskanego oraz liczbę miesięcy, w których dochód był osiągany w 2021r. ( czyli umowę o pracę,  umowę-zlec , pit 11 za 2021 r. lub oświadczenie, zaświadczenie .), 
  • dokument potwierdzający wysokość uzyskanego dochodu  (np. w związku z podjęciem  zatrudnienia) za  miesiąc następujący po miesiącu w którym dochód został uzyskany  przez członka rodziny (dotyczy uzyskania dochodu w roku 2022 ) - np.  przy podjęciu pracy/zmianie pracodawcy  w styczniu 2022 r. należy dołączyć zaświadczenie za luty 2022 r.

 

W przypadku, gdy okoliczności sprawy mające wpływ na prawo do świadczeń rodzinnych wymagają potwierdzenia innym dokumentem niż wymienione powyżej, podmiot realizujący świadczenie może domagać się takiego dokumentu.

UWAGA! W przypadku kontynuacji ubiegania się o świadczenia nie należy składać dokumentów będących w posiadaniu GOPS tj. orzeczeń o niepełnosprawności , wyroków sądowych,  o ile nie utraciły ważności.

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Kwiecień 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Imieniny